Abonnements- og Handelsbetingelser

Følgende Abonnements- og betalingsbetingelser er altid gældende når du handler på Omsorgsbemanding:

Generelle oplysninger

Omsorgsbemanding ved Mølgaard Operations ApS, CVR-nr. 32306667

Licensering

Licensering sker per omsorgsinstitution, per hjemmeplejekontor, per friplejehjem, per matrikel, per afdeling mv. Der kan vælges mellem forskellige abonnementer som giver adgang til forskellige funktionaliteter og bestemmer antallet af brugere der kan udsende vagter.

Priser

Alle priser vises i danske kroner ekskl. moms. baseret på årlig kontrakt, hvilket vil sige der betales for 12 måneder ad gangen. Oprettelse er gratis for Micro/Gæste abonnement.

Oprettelse af øvrige abonnementer koster 5.500 kr. I oprettelsesprisen er inkluderet hjælp til selve oprettelsen samt 2 plus 2 timers møde, hvor vi bl.a. gennemgår, hvordan man bedst kommer i gang overfor sine egne vikarer, vi gennemgår alle funktioner i systemet, og så gennemgår vi Omsorgsbemandings 'Best Practices'. Tillæg af kørsel efter statens takster kan forekomme, men kun efter forudgående aftale.

Kontakt Omsorgsbemanding på kontakt@omsorgsbemanding.dk hvis der ønskes et specialtilbud for et større antal matrikler eller afdelinger.

Priserne indeholder ikke eventuelle kreditkort- og/eller andre afgifter og gebyrer.

Priser kan ændres uden varsel.

Tidsregler

Til udregning af eventuel tidsreglkonflikt, optæller Omsorgsbemanding både timer som omsorgspersonen har arbejdet i din institution, samt timer arbejdet for andre institutioner via Omsorgsbemanding.

Det giver dig den bedst mulige sikkerhed mod overbooking, men Omsorgsbemanding tager intet ansvar for om omsorgspersonen har arbejdet flere timer udenfor vores system, eller for eventuelle fejl. Tidsreglkonfliktudregningen er udelukkende beslutningsunderstøttelse.

Betaling og betalingsbetingelser

Betaling sker enten via elektronisk faktura til omsorgsinstitutionens EAN-nummer, almindelig CVR-faktura eller med kreditkort. Betalingsmetode vælges under oprettelse.

Der gælder en generel bindingsperiode på 12 måneder ad gangen og abonnementet fornyes automatisk. Fakturering sker for et år ad gangen. De årlige fakturaer sendes automatisk og bedes betalt eller senest ved rettidigbetalingsdato, som er 14 dage efter fakturadato. Opsigelse skal ske mindst to måneder før en ny 12 måneders periode og meddeles skriftligt til Omsorgsbemanding, som herefter skal bekræfte opsigelsen.

Al oprettelse er GRATIS.

Betales med kreditkort indtastes kreditkortoplysningerne under oprettelsen. Samme vilkår for betaling gælder for kreditkort som for fakturering.

Kan det løbende abonnement via kreditkort ikke opkræves på grund af ændrede kortoplysninger, skal kortinformationerne opdateres. Dette gøres ved der bliver sendt en mail til omsorgsinstitutionen direkte fra Reepay, hvor de nye kortoplysninger kan indtastes og lagres sikkert. Omsorgsbemanding vil aldrig få adgang til kortoplysninger. Hvis et abonnement opsiges, vil der være mulighed for at få slettet sine kortoplysninger ved direkte henvendelse til Reepay.

Ved manglende betaling de-aktiveres retten til at benytte Omsorgsbemanding omgående.

Omsorgsbemanding forbeholder sig ret til at slette brugere uden nærmere forklaring. Der vil ikke ske nogen form for refusion. Brugere som eksempelvist forsøger, eller fuldbyrder, at tage vagter posteret på Omsorgsbemanding, udenom Omsorgsbemanding, vil blive slettet og for altid nægtet oprettelse igen.

Fortrydelsesret

Omsorgsbemanding yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du bestiller.

Eventuel fortrydelse skal ske ved at benytte standardfortrydelsesformularen (download, ret til og send til kontakt@omsorgsbemanding.dk). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Yderligere bedes du oplyse dit registreringsnummer og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil hurtigst muligt.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til: kontakt@omsorgsbemanding.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til Omsorgsbemanding.dk via e-mail: kontakt@omsorgsbemanding.dk

Sortering i brugere

Omsorgsbemanding forbeholder sig retten til at sortere i alle typer brugere (omsorgsinstitutioner såvel som omsorgspersonale), og i sidste ende af-notere omsorgspersonale, brugere og omsorgsinstutioner, hvis vurderet nødvendigt, uden varsel.

Generelt

Omsorgsbemanding formidler kontakt mellem omsorgsinstitutioner og omsorgspersonale. Omsorgsbemanding har intet ansvar for aftaler omkring vagtens løsning eller om vagten bliver løst eller ej. Omsorgsbemanding garanterer ikke at vagter udgivet på Omsorgsbemanding bliver bemandet. Omsorgsbemanding tager ingen ansvar for omsorgsinstitutionens generelle drift eller påvirkning af driften ved anvendelse af Omsorgsbemanding.

Vilkår for udført arbejde aftales som normalt direkte mellem omsorgsinstitution og omsorgspersonale og er omsorgsinstitution og omsorgspersonalets fælles ansvar. Omsorgsbemanding kræver, og det er omsorgsinstitutionen og omsorgspersonalets ansvar, at alle faglige regler og aftaler overholdes af både omsorgsinstitution og omsorgspersonale. Omsorgsbemanding er ikke ansvarlig for omsorgspersonalets faglighed eller for kvaliteten af arbejdets udførsel.

Når man benytter Omsorgsbemanding kan der forekomme reklamer på siden.

Oppetid

Omsorgsbemanding er tilgængelig på bedste evne basis, og tilstræber at være tilgængelig 24 timer i døgnet alle ugens syv dage. Undtaget (i) planlagt nedetid eller (ii) enhver nedetid forårsaget af tilstande udenfor Omsorgsbemandings kontrol inkluderet, men ikke begrænset til, guds handlinger, regeringers handlinger, oversvømmelse, brænd, jordskælv, civil uro, terrorhandling, strejke eller andre medarbejderproblemer, internet service udbyder fejl og nedetid eller forsinkelser.

Rettigheder

Omsorgsbemanding og dens service er og indeholder teknologi som er beskyttet af ophavsret, mærkevarebeskyttelse, patent og provisorisk patent beskyttelse, forretningshemmelighed og øvrige ophavslove.

Omsorgsbemanding ved Mølgaard Operations ApS ejer alle intellektuelle rettigheder på og omkring Omsorgsbemandingsplatformen, dens funktionalitet og al øvrig materielle og immaterielle rettigheder i dennes forbindelse. Omsorgsbemanding og dens service er Mølgaard Operations ApS' ejendom og ejendomsret, inklusiv, men ikke begrænset til designet, ’artwork’, logoer, funktionalitet og dokumentation relateret hertil (kollektivt kaldet Mølgaard Operations ApS' ejendom). Ingen må (i) kopiere, modificere eller omvendt ingeniøre hele eller dele af Omsorgsbemandings funktionalitet eller service, eller (ii) udleje, sælge, leje, lease, distribuere, gøre tilgængelig på noget vis eller på anden vis bruge Omsorgsbemandings service for en tredje mand. Eller (iii) fjerne eller på anden måde ændre hele eller dele af servicen.

Abonnements- og Handelsbetingelserne er senest opdateret juni 2019

Databehandleraftale

Download databehandler aftalen for at læse den her

Cookies- og Privatlivspolitik

Følgende Cookies- og privatlivspolitik er altid gældende på Omsorgsbemanding:

Persondatapolitik

For at du kan bruge Omsorgsbemanding har vi brug for følgende personoplysninger:

- Navn

- Adresse

- Telefonnummer

- E-mail adresse

- Eventuelt dit billede

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere vores service til dig. Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Omsorgsbemanding sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger uden grund. For at kunne afgive og modtage vagte på Omsorgsbemandings hjemmeside accepterer du at dine kontaktoplysninger videregives til opgavestiller/opgavetager.

Som registreret hos Omsorgsbemanding har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i følge Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed bedes rettes til Omsorgsbemanding via e-mail: kontakt@omsorgsbemanding.dk

Hvis du ikke kan acceptere denne persondatapolitik, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.

Cookies

På Omsorgsbemanding.dk anvendes cookies med det formål, at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Følg dette link for en vejledning til hvordan man sletter cookies.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Omsorgsbemanding.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.omsorgsbemanding.dk.